Yuhor je jedna od vodećih kompanija u oblasti mesne industrije u Srbiji, sa najdužom tradicijom poslovanja, još od 1902. godine. Od 2004. godine Yuhor je deo Food Processing grupe Delta Holdinga.
U sastavu Yuhora su fabrika mesa i mesnih prerađevina koja se nalazi u Jagodini, u podnožju planine Juhor, kao i maloprodajni lanac Yuhor Dućana, koji se razvija od 2015. godine. Yuhor maloprodajni lanac je do kraja 2020. godine brojao 54 objekta u 33 grada.
Yuhor proizvodi dostupni su potrošačima u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Makedoniji i Rusiji kao i EU.
Sinonim je za tradiciju, sigurnost, kvalitet, inovacije i kreativnost, što su i osnovni postulati poslovanja Kompanije.
U 2020. godini je:
- Ostvaren rast obima prodaje u odnosu na 2019. godinu;
- Ostvaren rast market share-a u potkategoriji fermentisanih proizvoda;
- Ostvaren rast market share-a u potkategoriji šunki;
- Očuvana liderska pozicija u potkategoriji barenih proizvoda;
- Produžena saradnja sa najvećim evropskim maloprodajnim lancem Lidlom;
- Otvoreno četiri nova Yuhor dućana.
Yuhorov portfolio je veoma bogat i obuhvata raznovrsnu ponudu visokokvalitetnih proizvoda koji zadovoljavaju ukuse i potrebe najzahtevnijih potrošača. To se postiže primenom sistema za praćenje kvaliteta ISO 9000:2015, ISO 14001:2015, sistema za zaštitu životne sredine i ISO 22000:2007 međunarodnog standarda za menadžment bezbednosti hrane. Yuhor poseduje i HALAL sertifikat kojim se dozvoljava izvoz u zemlje u kojima većinsko stanovništvo čine građani islamske veroispovesti.
U 2020. godini portfolio je proširen novim proizvodima u segmentu prerade i pašteta:
- Paštete: Lovačka pašteta;
- Fermentisani proizvodi: Premium slice – Zimska, Ravničarska i Gurmanska kobasica;
- Šunke: Mini program: Mini pizza šunka, Mini ćureći file i Mini pileći file.
Portfolio je proširen novim proizvodima i u segmentu svežeg mesa u Yuhor dućanima:
- Uštipak, marinirana rebra i carski ražnjić.
Yuhor je u 2020. godini uspešno završio nadzorni audit za standard bezbednosti hrane IFS koji služi za standardizovanu kontrolu bezbednosti hrane i nivoa kvaliteta proizvođača. Proizvođačima koji su spremni da odgovore na visoke zahteve ovog standarda, uvođenje IFS pruža mogućnost da steknu poverenje i osiguraju zaštitu potrošača, proizvodeći bezbedne i kvalitetne proizvode, a omogućava im i poboljšanje troškovne efikasnosti u lancu proizvodnje i prometa hrane.
Usled globalne pandemije virusa Covid-19, primenjivane su sve propisane i preporučene mere Vlade Republike Srbije, kako u proizvodnji, tako i na svim ostalim radnim mestima. U maloprodajnom lancu Yuhor dućan ograničen je broj potrošača u zavisnosti od kvadrature, nošenje zaštitnih maski u objektu je obavezno, a ugrađene su i zaštitne pregrade na kasama koje pružaju dodatnu bezbednost zaposlenima i potrošačima.
U 2020. godini obavljeno je i ispitivanje zadovoljstva 44 poslovna kupca. Efekat globalne pandemije na mesnu industriju je bio višestruk, ali uprkos tome nije bilo zastoja u proizvodnji, i plan isporuka ka svim kupcima je ispunjen.
Fabrika Danubius uspešno posluje više od 100 godina i bavi se proizvodnjom i distribucijom žitarica, brašna i testenina. Sedište fabrike je u Novom Sadu.
Danubius je 2006. godine postao deo sistema Delta Holdinga, nakon čega je unapređena proizvodnja rekonstrukcijom opreme u silosu, zamenom kompletne opreme u mlinu, kao i uvođenjem najnovije linije u proizvodnji testenina.
U okviru fabrike posluju tri celine:
- silos kapaciteta 65.000 t sa kontinualnom sušarom Schmidt-Seeger, kapaciteta 50 – 70 t/h,
- moderan mlin sa kompjuterskim vođenjem, švajcarskog proizvođača Bühler, koji dnevno proizvede 300 t najkvalitetnijeg brašna i
- fabrika testenina godišnjeg kapaciteta 14.350 t.
Kao deo službe kvaliteta i bezbednosti proizvoda, aktivna je najsavremenija laboratorija sa kvalifikovanim stručnjacima koji kontrolišu sirovine, proces i finalni proizvod.
Veliki akcenat stavljen je na rad kontrolne kuće (prijem sirovina), i određivanje reoloških osobina pšenice, koja se na osnovu kvaliteta skladišti u silos ćelijama.
Danubius je najpriznatiji brend na tržištu, a to je postignuto dugoročnom politikom kvaliteta i stalnim ulaganjem u proces proizvodnje i kontrolu kvaliteta proizvoda.
Posluje se u skladu sa zahtevim IFS standarda, čime je obezbeđen i garantovan kvalitet proizvoda i usluga na koji se Danubius svojom politikom kvaliteta obavezao.
Ukupna realizacija mlinskih proizvoda u 2020. godini iznosila je 71.961 t. Realizacija mlinskih proizvoda (pakovanje 1/1) iznosila je 23.379 t, što predstavlja rast odnosu na 2019. godinu, kada je realizovano 21.523 t.
Količina realizovane durum testenine iznosila je 1.060 t, a vitaminizirane 4.674 t. U okviru svog proizvodnog asortimana u 2020. godini, Danubius posebnu pažnju posvećuje i testenini premium kvaliteta pod nazivom Maestro. Ovaj vrhunski proizvod dostupan je potrošačima u funkcionalnom i estetski privlačnom kartonskom pakovanju.
Danubius je u 2020. godini ostvario 23.125.000 evra prihoda, izvezao 2.818 t brašna (pakovanje 1/1) i 827 t testenine.
Na osnovu analize podataka iz istraživanja koje sprovodi kompanija Retail Zoom, zaključuje se da je Danubius tržišni lider (sa 37,1% tržišnog učešća) u kategoriji vitaminizirane testenine na području Republike Srbije. U kategoriji durum testenine Danubius je ostvario 21,6% tržišnog učešća i beleži konstantan rast.
Svi članovi tima i celokupan kolektiv Danubiusa svakodnevno predano rade na realizaciji postavljenih ciljeva i jačanju brenda. Svesni da se poverenje teško stiče, a veoma lako gubi, u Danubiusu je čvrsto utemeljen stav da besprekoran proizvod čine besprekorni sastojci, tretirani na način koji ne ostavlja nedoumice u vezi sa kvalitetom.
Danubius ne brine samo o kvalitetu nego i o količinama, prihvatljivoj ceni i dostupnosti kvalitetnih namirnica potrebnim za zadovoljavanje neprestano rastućih potreba tržišta. Da bi se ostvarili postavljeni ciljevi i da bi brašna i testenina preteklo i za izvoz, kapaciteti moraju biti veliki i harmonično povezani. Svojim resursima, aktivnostima i uslugama Danubius doprinosi očuvanju životne i radne sredine u sopstvenom okruženju.
U 2020. godini sprovedena je anketa o zadovoljstvu potrošača u maloprodajnim objektima lanaca Delhaize, Mercator i Univerexport u Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Čačku. U ispitivanju je učestvovalo 120 potrošača od kojih su 24% bili muškarci, 76% žene, a 86% anketiranih pripadalo je starosnoj grupi od 20 do 60 godina.
U anketi su prikupljane ocene za: kvalitet/bezbednost, cenu, ambalažu, pozicioniranost i asortiman. Karakteristike proizvoda ocenjivane su ocenama od 1 do 5 pri čemu je 1 najlošija, a 5 najbolja ocena.
Ciljna ocena za 2020. godinu bila je 4,50. Ocena zadovoljstva brašnom i testeninama bila je i viša od očekivane i iznosi 4,65 za brašno, a 4,61 za testeninu.
Osim navedenog, od anketiranih su traženi i komentari vezani za Danubius proizvode. Najčešći komentari prilikom anketiranja potrošača o zadovoljstvu brašnom bili su: interesovanje za pakovanje od 5 kg i kvalitet, te tražnja za brašna od spelte. Poslednji zahtev je ispunjen i plasirano je brašno od 5 kg.
Ispitivanje zadovoljstva Danubius testeninama pokazalo je veoma visok nivo zadovoljstva potrošača. Kupci su imali brojne pohvale za kvalitet testenina i organizaciju promotivnih prodaja u objektima, a najviše je sugerisano da se plasira novi oblik testenine – orhideja. Uvažavajući prošlogodišnje sugestije i mišljenja potrošača izvršen je redizajn postojećeg portfolija u kategoriji testenina.
Osim brige o potrošačima, briga o zaposlenima i njihov konstantan razvoj jedan je od glavnih strateških ciljeva Danubiusa, jer timski duh, povezanost i visoka motivisanost zaposlenih garantuju kvalitet proizvoda i usluga, a time i uspeh i održivi razvoj.
Kompanija i proizvodni pogon sa pak centrom osnovani su 1991. godine a od 2007. posluju u sastavu Delta Holdinga. The Fun&Fit Company se bavi proizvodnjom i pakovanjem cerealija, osnovnih životnih namirnica, suvog voća i apetisana. Kontinuirano uvođenje inovacija i značajno unapređenje proizvodnog pogona i asortimana proizvoda, za rezultat je imalo proširenje proizvodnih kapaciteta. Portfolio kompanije podeljen je u 3 brenda: Fun&Fit, Jumbo i ABC, a značajan segment u poslovanju čini i pakovanje privatnih robnih marki.
Za kompaniju je karakteristično da je kupci preferiraju za svog partnera zbog posedovanja visoke ocene IFS sertifikata i svih drugih parametara kvaliteta. U 2020. godini Kompanija je postala ponosni nosilac rezultata od 99,32% usaglašenosti sa IFS standardom. Ovo je rekordan rezultat za fabriku, a takođe i jedan od najviših u branši. Ono što je definitivno obeležilo 2020. godinu i promenilo način poslovanja i razmišljanja gotovo svih kompanija u svetu jeste pandemija Covid-19. Usled vanrednog stanja, zabrane kretanja i drugih mera koje su ograničavale ono što se smatralo neometanim poslovanjem, desile su se i promene u navikama potrošača na koje je trebalo brzo odgovoriti. Kompanija je realizovala projekat humanitarnog karaktera i isporučila preko 100 paketa sa hranom osobama starijim od 65 godina čije je kretanje usled date situacije bilo onemogućeno.
Uprkos pomenutim izazovima, 2020. je bila godina inovacija i proširenja portfolija. Jumbo brend i podsegment kikirikija, uvećani su za jednog člana. U pitanju je bibiriki, jedinstveni kikiriki sa ukusom bibera. Cerealije su kategorija koja raste svake godine i koja je i sama generator najvećeg dela rasta Kompanije. Unapređenja i inovacije na ovom polju se primenjuju kontinuirano, pa je u 2020. godini urađen redizajn Crunchy portfolia i započet proces redizajna i unapređenja receptura za ovsene kaše. Otvoren je novi proizvodni segment, koji je pripao brendu Fun&Fit. U pitanju su „bajtovi“ i artikal Cheese bites koji je za relativno kratko vreme na tržištu pronašao svoje mesto i osvojio mnoge potrošače. Fun&Fit program upotpunjen je i sa dve nove vrste pahuljica – Instant ovsene pahuljice i Mix 5+5, koji predstavlja miks semenki i pahuljica. Kategorija osnovnih životnih namirnica obogaćena je sa dva proizvoda – pasulj gradištanac i belo kukuruzno brašno. Kompanija je za potrebe veleprodaje i HoReCa sektora razvila i velika pakovanja najprodavanijih artikala iz kategorije namirnica i cerealija, a takođe i proširila asortiman namenjen traditional trade kanalu.
Otvorena su dva nova tržišta – Albanija i Kosovo, a u planu je dalje osvajanje tržišta u regionu ali i šire. Upravo zbog velikog izvoznog potencijala, Kompanija donosi odluku da artikle brendova Fun&Fit i Jumbo prebaci u pakovanja sa engleskim jezikom.
U 2021. fokus Kompanije je usmeren na proširenje distribucije i rast tržišnih učešća pripadajućih brendova i proizvodnih segmenata, ali i na projekte kao što su:
Fun&Fit brend
- Proširenje asortimana u okviru tržišnog segmenta „bajtovi”;
- Nove linije ovsenih kaša – gluten free i lactose free;
- Inovativni projekat u saradnji sa renomiranom farmaceutskom kućom – Imuno pahuljice;
- Dalji rast izvoza i tranzicija pakovanja na engleski jezik.
JUMBO brend:
- Unapređenje vidljivosti i pozicioniranosti semenki i suncokreta;
- Proširenje asortimana podsegmenta kikiriki;
- Dalji rast izvoza i tranzicija pakovanja na engleski jezik.
ABC:
- Produbljenje numeričke distribucije;
- Novi proizvodi za traditional trade kanal.
Osim aktivnosti na brendu, u planu je i razvoj B2B segmenta poslovanja, odnosno širenje u domenu rinfuzne prodaje, kao i učestvovanje na tenderima za PL u zemlji i inostranstvu.
Mioni je fabrika za flaširanje prirodne mineralne izvorske vode sagrađena 2007. godine u selu Ključ, u podnožju planine Maljen. Fabrika raspolaže sa pet proizvodnih linija za punjenje negazirane i gazirane vode i gaziranih osvežavajućih bezalkoholnih pića. Oblasti poslovanja fabrike Mioni podeljene su na segment brendiranog biznisa koji se odnosi na brend Aqua Gala i segment poslovanja u oblasti uslužnog punjenja vode i sokova za trgovačke robne marke.
2020. godina je bila izazovna za poslovanje zbog vanrednog stanja izazvanog pandemijom virusa Sars-CoV-2 i promene načina poslovanja prodajnih objekata ali i ponašanja potrošača. Uprkos svim izazovima, za Mioni je 2020. godina bila godina širenja portfolija i jačanja saradnje sa velikim klijentima za uslužno punjenje pića.
U 2020. godini:
- Porastao je udeo učešća u prodaji PL osvežavajućih bezalkoholnih pića;
- Proširena su partnerstva u oblasti uslužnog punjenja na 3 nova klijenta;
- Proširen je portfolio proizvoda za 12 novih artikala;
- Ostvareno je povećanje proizvodnih kapaciteta i instalirana je dodatna linija za punjenje gaziranih pića kapaciteta 7.500 boca na sat.
Radi obezbeđenja kvaliteta i zdravstvene ispravnosti proizvoda, urađena je resertifikacija IFS standarda. Prilikom sertifikacije zadovoljeni su kriterijumi za viši nivo IFS standarda pod nazivom Higher Level, sa ispunjenosti kriterijuma od 95,31%.
Kompanija Mioni je na tržištu voda u 2020. godini bila na četvrtom mestu proizvođača po volumenu, sa 17,1% tržišnog učešća u prodatim količinama.
Planovi za 2021. godinu:
- Smanjenje potrošnje plastike;
- Sklapanje novih saradnji u oblasti uslužnog punjenja prirodne mineralne vode i OBP-a;
- Uvođenje novih artikala u portfolio brenda Aqua Gala.
Fabrika ulja Dunavka je u vlasništvu Delta Agrara od 2018. godine. U 2019. godini urađen je generalni remont fabrike i izgrađeno je novo podno skladište za smeštaj sačme.
Planovi za 2020. godinu:
- Povećanje kapaciteta prijema sirovina;
- Proširenje kapaciteta skladištenja;
- Povećanje kapaciteta proizvodnje soje i suncokreta;
- Izgradnja nove sušare većeg kapaciteta;
- Rast prihoda;
- Jačanje tržišne pozicije i poverenja.