DELTA REAL ESTATE GRUPA
Delta Real Estate grupa jedna je od vodećih regionalnih kompanija u oblasti nekretnina. Osnovana je 2004. godine i posluje pretežno u Srbiji, Crnoj Gori i Sloveniji.
Aktivnosti Delta Real Estate grupe obuhvataju:
- strateško planiranje i razvoj projekata,
- projektno upravljanje i upravljanje izgradnjom,
- upravljanje nekretninama, kontrolu i plasman izgrađenih objekata na tržištu.
Raznovrstan portfolio uključuje šoping-molove, retail parkove, hotele, kao i maloprodajne, kancelarijske i stambene prostore u Srbiji i regionu. Takođe uključuje i logističke centre, salone automobila i zadužbine.
Atraktivne projektne lokacije variraju od pešačkih zona grada Beograda i glavnih saobraćajnica ka periferijama grada, do drugih većih gradova širom države i regiona.
Delta Real Estate angažuje internacionalne eksperte u oblasti strateškog i konceptualnog planiranja koji prenose znanje i iskustvo mladim kompanijskim kadrovima. Menadžment nekretnina realizuje se prema međunarodnim zahtevima i standardima, a za izgradnju se koriste materijali i oprema najnovije generacije. Fokus u izgradnji je na kreiranju zdravog i modernog prostora koji je u skladu sa principima zaštite životne sredine, potrebama osoba sa invaliditetom i FIDIC pravilima (Internacionalna federacija za inženjering).
U 2020. godini Delta Real Estate je:
- nastavio sa izgradnjom Delta House savremenog poslovnog centra koji će biti sedište kompanije Delta Holding;
- nastavio gradnju šoping-mola Delta Planet u Nišu;
- nastavio sa izgradnjom hotela Indigo u Beogradu.
Delta Planet u Banjaluci otvoren je 2019. godine, zauzima površinu od 64.000 m2 i obezbeđuje dostupnost svetski poznatih brendova stanovnicima Banjaluke u 103 lokala. Pristup objektu i kretanje kroz njega potpuno su prilagođeni osobama sa invaliditetom, za koje su obezbeđena 52 parking mesta. Postavljeno je i 9 punjača za vozila sa elektropogonom. Objekat ima energetski pasoš. U izgradnji objekta posebna pažnja posvećena je energetskoj efikasnosti. Osvetljenje je urađeno kao kombinacija prirodnog i veštačkog, gde prirodna svetlost prodire kroz staklenu kontinualnu lanternu, dok veštačku svetlost pruža led rasveta. Za fasadu i hidroizolaciju korišćeni su najsavremeniji materijali, a klima komore sa visokoefikasnim rotacionim rekuperatorima obezbeđuju da se 87% otpadnog toplotnog vazduha koristi za obradu svežeg vazduha. Za zagrevanje u prelaznom periodu (proleće, jesen) koriste se toplotne pumpe koje su heat recovery, kao i energija sunca kroz velike staklene površine. Vrednost investicije je 70 miliona evra.
U 2020. godini Delta Planet beleži prihod od 7.3 miliona evra i broji 3.1 miliona posetilaca.
Delta Planet Banjaluka je u sklopu društveno odgovornog poslovanja organizovao više različitih akcija:
- Obeležen je Međunarodni dan retkih bolesti u saradnji sa Komitetom za međunarodnu razmenu studenata medicine Republike Srpske (SaMSIC);
- Održana je prodajna izložba radova korisnica Sigurne kuće, Skloništa za žene i decu, žrtava nasilja u porodici;
- Doniran je školski pribor za korisnike JU Dom za decu i omladinu bez roditeljskog staranja „Rada Vranješević“;
- U saradnji sa magazinom Ultra, organizovan je „Ultra bazar“, a sva prikupljena sredstva donirana su Savezu žena obolelih od raka dojke „Iskra”;
- Podržana je akcija „Movember“ u vidu donacije 100 majica, a sredstva od prodaje majica uplaćena su u humanitarne svrhe. Akcija je podržana u vidu postavljanja photo point-a u Delta Planetu i promocije na društvenim mrežama;
- Uručeni su novogodišnji paketići za decu korisnike javne kuhinje „Mozaik prijateljstva”;
- Organizovan je „Festival domaćih proizvoda“ tokom dva vikenda u oktobru, sa ciljem promocije domaćih proizvoda koje proizvode mala i srednja preduzeća iz Republike Srpske;
- U organizaciji Ministarstva za naučnotehnološki razvoj, visoko obrazovanje i informaciono društvo Republike Srpske, u Delta Planetu promovisana je druga „Forward“ konferencija.
Šoping-mol Delta Planet Varna u Bugarskoj započeo je sa radom 2019. godine i predstavlja zajednički projekat Delta Real Estate grupe i bugarske kompanije AP Investments. Šoping-mol raspolaže sa 120 lokala na 110.000 m2 bruto površine. Sastoji se od tri podzemna i tri nadzemna nivoa. Objekat je potpuno prilagođen osobama sa invaliditetom. Opremljen je rampama, kao i elektrorampom koja savladava 7 stepenika na ulazu u bioskop, koji predviđa 22 mesta namenjena osobama sa invaliditetom. Od 1.200 parking mesta, 60 mesta je namenjeno vozilima osoba sa invaliditetom. Šoping-mol promoviše i razvija ekološku svest posetilaca. Ovo je jedina zgrada u Varni sa solarnim klupama Strawberry brenda. Jedinstvene je strukture, a posebna pažnja posvećena je prostoru namenjenom deci. Magično drvo i Galaxy centar atrakcije su koje mališanima pružaju nesvakidašnju zabavu dok su roditelji u šopingu. Investicija Delta Real Estate grupe u ovaj objekat je 120 miliona evra.
U sastavu Delta Real Estate grupe je i operativan retail park – Delta Park u Kragujevcu otvoren 2010. godine. Ovaj centar obuhvata površinu od 16.000 m2 bruto i ima 10 zakupaca.
Mala kula predstavlja poslovni prostor koji nudi moderan fleksibilan radni ambijent. Zakupcima obezbeđuje mir i privatnost, prostor za druženje i razmenu informacija. Objekat je ukupne površine 9.890 m2, a za izdavanje je predviđeno 7.500 m2. Objekat ima 40 garažnih mesta i u potpunosti je renoviran 2014. godine. Poslovnu zgradu Mala Kula koristi jedan zakupac i zauzeće je 100%.
Površina poslovnog prostora Delta Business Properties je 31.800 m2 i raspolaže sa 170 garažnih mesta. Za izdavanje se koristi 15.272 m2, a popunjenost kapaciteta je 100%. Oba poslovna prostora osim kancelarijskog prostora nude i druge sadržaje koje poslovnim ljudima omogućavaju da kvalitetno provedu vreme tokom pauze i optimalno iskoriste radni dan. U poslovnim zgradama zaposlenima su na raspolaganju restoran, prodavnica i fitnes sala. U 2017. godini obezbeđen je i parking za bicikle za sve one koji na posao žele da dolaze ovim sredstvom transporta. U zajedničkoj garaži nalazi se perionica za automobile i hemijsko čišćenje.
Crowne Plaza Beograd, Holiday Inn Beograd i InterContinental Ljubljana su hoteli u vlasništvu Delta Holdinga koji posluju po standardima IHG-a. U 2021. godini Kompanija će otvoriti i hotel Indigo koji takođe pripada lancu IHG grupe. U svim hotelima primenjuju se visoki standardi poslovanja koji se pre svega odnose na poštovanje ljudskih i radnih prava, zaštitu životne sredine i razvoj zajednice, i poklapaju se sa standardima održivog poslovanja Delta Holdinga.
Partnerstvo Delta Holdinga i InterContinental Hotels grupe koje traje od 2007. godine nastavljeno je izgradnjom hotela InterContinental u Ljubljani, jedinim hotelom sa pet zvezdica u ovom gradu. Hotel je otvoren 2017. godine i ima 165 soba, od kojih su dve namenjene osobama sa invaliditetom. Restoran je smešten na 20. spratu, a spa centar se nalazi na 18. Za izgradnju objekta korišćeni su savremeni ekološki materijali, a da bi se umanjili negativni efekti veštačke tvorevine u okruženju, ozelenjena je površina kafeterije Bloom koja se nalazi u prizemlju. Osvetljenje fasade je osmlišljeno tako da ni na koji način ne utiče negativno na život ptica u okruženju. Hotel zapošljava oko 120 ljudi.
U prethodnoj godini InterContinental Ljubljana ispunio je 10 od 10 postavljenih ciljeva koji se odnose na lojalnost i zadovoljstvo gostiju boravkom i uslugom u hotelu, zadovoljstvo zaposlenih i ekonomske pokazatelje, i time ušao u top 10 najboljih IHG hotela u Južnoj Evropi. Ovi parametri prate se na mesečnom nivou tokom godine. O atraktivnosti hotela kao mestu za prijatan boravak i ekskluzivne događaje, svedoči i prijem u luksuzne zajednice „Virtuoso“ i „Fine Hotels & Resorts“, kao i brojne nagrade i priznanja osvojena do sada:
- Turistička Prizma – Nagrada za novi kvalitet u turizmu (2018);
- SEEBTM – Nagrada za najbolji novootvoreni hotel u regiji SE;
- Booking.com – Nagrada za najviše rangirani hotel među konkurencijom;
- Certificate of Excellence (2019) – Kongresna Zvezda (Kongres Magazine) – score 4.82;
- BIG SEE TOURISM AWARD (2019) – Best project (Grand Prix) in the category Architecture and design as experience;
- IHG Hotel star awards – HeartBeat Tochbearer Award – priznanje za izuzetno dostignuće (2020);
- Micheling guide restoran (2020).
Osim toga što privlači veliki broj turista i značajno doprinosi atraktivnosti grada, hotel je uključen i u društveno odgovorne aktivnosti koje unapređuju kvalitet života stanovnika. Partnerstvom sa hotelijerskim školama mladima je omogućeno sticanje najsavremenijih znanja iz oblasti hotelijerstva i upoznavanje sa visokim standardima rada IHG-a. Hotel sarađuje sa dobrotvornim organizacijama, a jedna od njih je Društvo prijatelja omladine, kojima je pomoć pružena kroz donaciju odeće. Podržana je akcija Nosevi, za animiranje dece u bolnicama, i akcija dobrovoljnog davanja krvi. Ostvarena je saradanja sa društvom za pomoć deci sa posebnim potrebama. U julu, avgustu i septembru 2020. godine, u tri navrata, pripremljeno je po 100 obroka za beskućnike.
Hotel vodi računa i o zaštiti životne sredine, te odvaja i reciklira sve što je fizički moguće – staklo, karton, papir, bio otpad, ambalažni otpad (PET, aluminijum, folije), sijalice, baterije i elektronski otpad. Drvena i plastična ambalaža se sakuplja i vraća dobavljačima na ponovnu upotrebu.
Crowne Plaza Beograd deo je InterContinental Hotels grupe, jedne od najvećih hotelskih korporacija u svetu. Otvoren je u decembru 2013. godine kada je kompletno rekonstruisan hotel Continental Beograd. Raspolaže sa 416 soba, 14 sala za sastanke, tri restorana, bazenom i spa centrom.
Hotel je u potpunosti pristupačan za osobe sa invaliditetom (OSI). To podrazumeva da su na raspolaganju 4 specijalno dizajnirane sobe, dok restoran obezbeđuje jelovnike na Brajevom pismu. Ponuda jela u restoranima je konvencionalna, veganska, bezglutenska ili pripremljena u skladu sa HACCP standardom.
U 2020. godini pandemija virusa Covid-19 u velikoj meri je uticala na poslovanje hotela Crowne Plaza Beograd, a menadžment i zaposlene součila sa velikim izazovom. Uprkos tome, menadžment hotela je doneo odluku da nastavi sa radom. Kao deo IHG korporacije, hotel je mogao da se uvrsti među mali broj kompanija u Srbiji koje su imale akcioni plan mera i aktivnosti na održavanju kontinuiteta i funkcionalnosti poslovanja društva tokom pandemije, vodeći računa o zdravlju zaposlenih i održivosti čitave organizacije.
Pojavom virusa Covid-19, Crowne Plaza Beograd je za veoma kratko vreme prilagodila kako svoje poslovanje, tako i operativne standarde. Uvedeni su novi standardi i načini pružanja usluga, a postojeći standardi su relaksirani kako bi se uspešno odgovorilo na sve zahteve klijenata.
U izmenjenim ekonomskim okolnostima, sa uvedenim epidemiološkim merama, kada je očuvanje zdravlja zaposlenih i gostiju i pružanje podrške klijentima i društvenoj zajednici bilo važnije od uspešno vođene, profitabilne operacije menadžmenta – Crowne Plaza je pokazala svoju sposobnost prihvatanja promena, donošenja odluka u teškim situacijama i brzog prilagođavanja uslovima na tržištu.
Crowne Plaza Beograd, kao najveći kongresni hotel u regionu, prvi je osetio globalne probleme u redukciji tražnje. Velike grupe i konferencije počele su da otkazuju ili pomeraju datume svojih događaja. Zbog veličine samog hotela, njegove usmerenosti na velike grupe i konferencije, dobrog položaja i kapaciteta, hotel Crowne Plaza Beograd osetio je posledice krize pre drugih, manjih gradskih hotela.
Menadžment hotela Crowne Plaza Beograd se za veoma kratko vreme prilagodio trenutnoj situaciji, stavljajući veliki akcenat na trening zaposlenih u delu poštovanja epidemioloških mera, nošenja maski, držanja razdaljine, nošenja rukavica i održavanja higijene radnog prostora. Svi zaposleni bili su u obavezi da ispoštuju i primene nove standarde.
U hotelu se primenjuju „IHG Way of Clean” standardi kojih se pridržavaju svi zaposleni kako bi u hotelu sve bilo čisto, održavano i na svom mestu. Pod uticajem pandemije „IHG Way of Clean” je modifikovan i proširen, tako da su u fokusu standardi i operativne procedure koje su vezane za čistoću, bezbednost i zdravlje. Novi standardi koji se primenjuju kao odgovor na Covid-19 su: Clean Champion, Clean Promise, fizička distanca, sredstva za ličnu higijenu i stanice za dezinfekciju ruku.
U celom hotelu se neguje „Clean Culture“, a generalni direktor kao „Clean Champion” i rukovodioci sektora glavni su promoteri takve kulture. „Clean Promise” predstavlja garanciju gostima da je sve u hotelu očišćeno i dezinfikovano po standardima, uz korišćenje odgovarajućih hemijskih sredstava.
Znakovi kojima se propisuje obavezna fizička distanca postavljeni su na svim mestima na kojima se gosti ili zaposleni okupljaju, grupišu ili čekaju u redovima, npr. na recepciji, u holu hotela, ispred liftova, u restoranima i barovima, u spa centru itd. Stanice za dezinfekciju ruku su postavljene u vidu zidnih ili samostojećih dispenzera i nalaze se na svim lokacijama gde gosti i zaposleni često prolaze. Dezo-barijere i dezinfekcione stanice postavljene su na svakom ulazu u objekat ili unutar hotela, ispred svih prostora koji razgraničavaju organizacione celine i radne sekcije. Propratni posteri i obaveštenja, univerzalne oznake i signalizacija postavljeni su i u javnom prostoru, i u delu za zaposlene.
Za sve goste koji su boravili u hotelu doručak je pripreman „A la carte“. U uslovima delimičnog i potpunog ograničenja kretanja, kreiran je poseban meni pogodan za isporuku izvan hotela na željene adrese. Za goste i klijente hotela napravljen je jedinstven spoj jela iz restoranske ponude i tradicionalnih jela domaće kuhinje. Ceo projekat isporuke hrane promovisan je putem društvenih mreža pod nazivom „Premium Food Delivery“. Uz to, period je bio obeležen nizom popularnih vikend akcija: „Vrući burek doručak“, jagnjetina ispod sača za slave, novogodišnja večera, božićni i uskršnji ručak ili porodični ručak.
Tokom 2020. godine hotel je u saradnji sa Delta Fondacijom organizovao dnevne isporuke besplatnih obroka za medicinske radnike.
Crowne Plaza Beograd bio je jedini hotel u Evropi koji je sva četiri zadata cilja ne samo ostvario, već i premašio u delu servisa doručka, čistoće sobe, uštede energije i efikasnosti zaposlenih. U svim servisnim ciljevima (Winning Metrics) hotel je konstantno tokom 2020. godine bio u samom vrhu (među prva tri hotela u Evropi) i sa vrlo visokom ocenom tokom cele godine.
Još jedan u nizu hotela IGH lanca u vlasništvu Delta Holdinga je i hotel Holiday Inn Beograd. Hotel ima 139 soba, od kojih su dve u potpunosti prilagođene osobama sa invaliditetom, a u sklopu hotela, na izdvojenom spratu, nalaze se i executive sobe.
Open Lobby hotela kompletno je renoviran 2019. godine, kada je u potpunosti modernizovan izgled i dodati sadržaji poput otvorenog To Go Cafe-a i društvenih igara koje su gostima na raspolaganju tokom boravka.
U okviru hotela nalazi se restoran Singidunum koji nudi gastronomske specijalitete internacionalne i balkanske kuhinje. Za potrebe gostiju hotel je obezbedio i mogućnost korišćenja teretane i SPA centra, dok su za rekreaciju i obilazak grada gostima na raspolaganju besplatni bicikli.
Sa ciljem promocije zaštite životne sredine, hotel je deo IHG programa za zaštitu životne sredine pod nazivom Green Engage. Kako je broj električnih vozila u porastu, garaža hotela opremljena je punjačima za električna vozila.
Holiday Inn poseduje 7 konferencijskih sala i halu Belexpocentar veličine 2.500 m za organizovanje brojnih konferencija, sastanaka, sajmova, promocija, proslava, venčanja i drugih događaja.
U 2020. godini, kao posledica pandemije Covid-19, od planiranih 61, realizovano je 11 događaja. Uticaj pomenute pandemije se znatno odrazio na hotelsko poslovanje, te je Holiday Inn bio otvoren svega 7 meseci.
I pored toga što je 2020. godina predstavljala veliki izazov za sve zaposlene, dobra usluga je i te kako bila prepoznata od strane gostiju. Pravo merilo za ostvareni uspeh u 2020. godini je „Torchbearer nagrada“ – što predstavlja prepoznat visok nivo usluge od strane gostiju.
Zbog celokupne situacije izazvane pandemijom, IHG kao korporacija je standard čistoće podigla na najviši mogući nivo. Kao deo ove grupacije, Hotel se prilagodio i usvojio sve „IHG Way of Clean“ standarde, kako bi gosti, a i zaposleni boravili u bezbednom okruženju. U 2020. godini postignut je cilj za čistoću sa rezultatom od 94.12% na godišnjem nivou, od zadatih 85% od strane IHG-a.
Još jedan od ostvarenih uspeha predstavlja poseta tajnog gosta koji je trud i zalaganje u 2020. godini ocenio rezultatom od 100%. Svi zaposleni ponosni su na postignuti rezultat, jer je predan rad prepoznat od same IHG korporacije. I pored izuzetno izazovne godine, zaposleni Hotela su uvek pružali najbolju uslugu, što dokazuju pomenuti rezultati i zadovoljstvo gostiju, a postignuti uspeh je odraz konstantne edukacije i zalaganja svih zaposlenih.
U 2021/2022. godini planirano je:
- Otvaranje nove poslovne zgrade Delta House
Otvaranje nove poslovne zgrade Delta House realizovano je po planu, u junu 2021. godine. Poslovni objekat A klase projektovan je prema poslednjim svetskim standardima, a dizajnirao ju je poznati arhitekta Ami Mur. Izgradnja je započeta u decembru 2019. godine i ukupna površina iznosi 22.314m2. Sastoji se od 2 podzemne etaže sa ukupno 188 parking mesta i 11 nadzemnih etaža sa modernim kancelarijskim prostorom, restoranom i kafeterijom. Poseduje LEED sertifikat što dokazuje maksimalno poštovanje principa zaštite životne sredine u domenu izgradnje i održavanja. Projektovana kao energetski efikasna, prikupljaće i koristiti kišnicu, a zelena površina na parceli biće veća od izgrađenog dela parcele. Projekat predviđa i maksimalno iskorišćenje dnevnog svetla i kapacitete vazduha u skladu sa najstrožim svetskim regulativama. Vrednost investicije je 40 miliona evra.
- Otvaranje šoping-mola Delta Planet u Nišu
Izgradnja prvog regionalnog šoping-mola Delta Planet započeta je u decembru 2019. godine, a otvaranje je planirano u aprilu 2021. godine. Vrednost investicije je 70 miliona evra. Zauzima površinu od 40.000 m2, ima dve etaže, 850 parking mesta, 4 punjača za vozila sa elektro pogonom i 42 parking mesta za osobe sa invaliditetom. Šoping-mol će imati impresivnu ponudu od oko 100 najpoznatijih svetskih brendova od kojih se mnogi prvi put predstavljaju na teritoriji Niša. Planirano je uređenje dela keja uz Nišavu, postavljanje dečjeg igrališta i sadnja 90 novih stabala, 140 sadnica zimzelenog i listopadnog drveća i 6.000 komada ukrasnog šiblja. Po svom inovativnom arhitektonskom konceptu prati svetske trendove u oblasti retail-a.
- Otvaranje Hotela Indigo
Objekat je deo kulturno-istorijske celine „Knez Mihailova ulica“, i datira iz 19. veka. Čine ga dva korpusa različite spratnosti povezana u nivou prizemlja i podruma atrijumom. Ukupna površina iznosi 7.500 m2, od čega poslovni prostor čini 4.000 m2, a hotelski prostor 3.500m2. Akcenat je na povećanju energetske efikasnosti i očuvanju postojećih uličnih fasada kao dela kulturno-istorijske celine. Hotel je deo lanca InterContinental grupe. Vrednost ivesticije je 7,6 miliona evra.
- Rekonstrukcija, sanacija i adaptacija Sava centra
Zgrada Sava centra jedan je od simbola Beograda, datira iz 1977-1979. godine i predstavlja najveći međunarodni kongresni, kulturni i poslovni prostor u Srbiji. Kompleks je izgrađen po projektu arhitekte Stojana Maksimovića, a toplom vezom, odnosno pasarelom, povezan je sa hotelom Crowne Plaza. Kupovina objekta obavljena je u novembru 2020. godine. Planirano je da se postojeća površina sa 83.093 m2 proširi na 88.798m2. Prepoznatljiv spoljni izgled će biti zadržan, dok će enterijer predstavljati kombinaciju postojećih elemenata i rešenja koja su se pokazala savremenim u pogledu sigurnosti, udobnosti, tehnologije, sadržaja i vizuelnog iskustva. Vizija je da ovo ponovo bude prostor u kome će se održavati najveći i najznačajniji skupovi, konferencije i kulturni događaji koji će vratiti Sava centar na mapu kongresnih centara u Evropi. Početak radova na objektu planiran je za treći kvartal 2021. godine, a rok za završetak radova je prvi kvartal 2024. godine. Ukupna planirana vrednost investicije procenjuje se na 80 miliona evra.
- Nastavak izgradnje distributivno-logističkog centra u Staroj Pazovi
Druga faza izgradnje distributivno-logističkog centra za potrebe novog regionalnog e-commerce biznisa Ananas zakazana je za treći kvartal 2021. godine. Novo visokoregalno skladište biće izgrađeno na površini od oko 16.000m2. Osiguraće adekvatnu logističku podršku dugoročnom razvoju prodajno-distributivnog poslovanja za opsluživanje kupaca širom regiona.
- Izgradnja šoping-mola Delta Planet u Sarajevu
Izgradnja je planirana za početak 2022. godine, a završetak gradnje se očekuje u 2025. godini. Ovo će biti jedina Delta Planet šoping promenada koja će u svom kompleksu obuhvatiti šoping-mol i stambeni prostor. Zauzimaće ukupnu bruto površinu od 118.000 m2, obezbediti prostor za 120 lokala svetski poznatih brendova i više od 1.200 parking mesta. Vrednost investicije za ovaj projekat je 90 miliona evra.
- Izgradnja komercijalno-stambenog distrikta Delta Land
Ukupna površina objekta će iznositi 228.215 m2, a vrednost investicije je 210 miliona evra. Početak radova planiran je za 2022. godinu. Lokacija koja je nekada bila čuveni Beogradski pamučni kombinat i industrijski kompleks u centru grada postaće nova zelena oaza. Stambene zgrade pokrivene zelenilom i okružene najznačajnijim kulturnim, poslovnim i istorijskim lokacijama, biće koncipirane tako da odgovaraju svim generacijama i životnim stilovima, od porodičnog do savremeno-urbanog života.