DELTA DISTRIBUCIJA
Delta Auto grupu čine:
- Delta Motors – ekskluzivni uvoznik, distributer i serviser vozila BMW i MINI za Srbiju i Crnu Goru, kao i motocikala BMW Motorrad programa za Srbiju, Crnu Goru i Makedoniju;
- Delta Automoto – generalni zastupnik automobila i motocikala brenda Honda za Srbiju i Crnu Goru.
U okviru kompanije Delta Automoto posluju jos 3 organizacione celine:
- Delta Polovni Automobili – prodaja sertifikovanih korišćenih vozila,
- Delta Auto Servis – ovlašćeni servis za BMW i MINI vozila starosti 6 i više godina i
- Delta Rent-a-Car.
Delta Auto grupa godinama posluje po principima sistema upravljanja kvalitetom baziranom na standardu ISO 9001/2008. Resertifikaciona provera Sistema menadžmenta kvaliteta u Delta Motorsu izvršena je 2018. godine. Time je Delta Motors dobio novi sertifikat sa rokom važenja od 3 godine u skladu sa višim nivoom standarda ISO 9001/2015, čije je važenje uspešno produženo 2019. i 2020. godine, nakon nadzorne provere izvršene od strane sertifikovane revizorske kuće SGS. Tom prilikom nije registrovana nijedna neusaglašenost u sistemu.
Iako je pandemija Covid-19 uticala na pad prometa, zbog zatvaranja salona, ograničene mogućnosti komunikacije sa klijentima, potpunog izostanka Međunarodnog sajma automobila i redovnih promotivnih aktivnosti, zahvaljujući optimizaciji portfolija i troškova poslovanja EBITDA Grupe porastao je za 12%.
Tokom 2020. godine nastavljeno je sa ispitivanjem zadovoljstva klijenata pod nazivom „Voice of the Customer”, koje se sprovodi od 2017. godine na predlog BMW Grupe. Servisni klijenti i kupci novih vozila nedelju dana nakon posete salonu pozivaju se putem mejla ili sms-a da popune onlajn anketu. Klijent se ne ograničava formatiranim upitnikom i predefinisanim pitanjima, već ima priliku da otvorenim komentarom iskaže sva svoja zapažanja, zadovoljstvo ili nezadovoljstvo. Klijente koji iskažu potrebu za dodatnim pojašnjenjem ili imaju neku vrstu zahteva, u roku od 24 časa kontaktira odgovorna osoba. Komentari klijenata kodiraju se prema određenim kriterijumima koje je BMW postavio na onlajn platformi, gde se beleži svaki komentar, ocena klijenta i akcija koja je sprovedena. Procenat zadovoljstva klijenata meri se Net Promoter Score (NPS) rezultatom koji predstavlja procentualnu razliku pozitivnih i negativnih ocena u odnosu na ukupan broj anketiranih klijenata. Kodirani komentari klijenta, u skladu sa definisanim temama za razmatranje, analiziraju se na sastanku direktora svih sektora Kompanije koji čine „Customer Board”. U skladu sa zaključcima sa sastanka (koji se organizuje kvartalno) izrađuje se akcioni plan sa merama za unapređenje zadovoljstva klijenata. Kompanija uspešno realizuje akcione planove u cilju sprečavanja uzroka potencijalnog nezadovoljstva.
Projekat „Voice of the customer” uspešno je implementiran i sprovodi se i u kompaniji Delta Automoto kao interno rešenje, po uzoru na projekat u Delta Motorsu. Prati se i zadovoljstvo Honda klijenata i klijenata Delta Auto Servisa, čime se doprinosi unapređenju komunikacije sa klijentima. U kompaniji Delta Automoto projekat se dalje usavršava i nadograđuje.
U 2020. godini u Delta Motorsu sproveden je i projekat Tajni kupac („Mystery Shopping”). Ostvaren je rezultat sa 100% ispunjenih zahteva za Process excellence i Customer treatment.
Kao stalni član Saveta stranih investitora, Delta Auto grupa zajedno sa drugim automobilskim kompanijama nastupa pred državnim organima, u svrhu traženja podrške i angažovanja u više pravaca. Tri najznačajnija pravca su:
-suzbijanje nelegalnih radnji uvoza neoriginalnih delova, čijom upotrebom se ugrožava bezbednost u saobraćaju,
– fabrikovanje EUR 1 sertifikata za polovna vozila iz uvoza, zbog čega je trgovina polovnim vozilima netržišna i netransparentna, kao i
– širenje infrastrukture punjača za električna vozila kao podrške sve većem broju vlasnika ove vrste vozila.
Kako je gotovo čitavu 2020. godinu obeležila pandemija Covid-19, karantin i vanredno stanje, Delta Auto grupa je prilagodila svoje aktivnosti, kao i aktivnosti na društvenim mrežama i u medijima.
Situacija sa pandemijom korona virusa i mere prevencije u objektima obrađene su kroz posebne njuzletere poslate celoj BMW, MINI, BMW Motorrad i Honda bazi klijenata. Takođe, uvedene su preventivne mere: čišćenje i dezinfekcija salona i servisa, pridržavanje mera o distanci, posebne mere zaštite unutrašnjosti vozila dok je ono na servisu.
Uvedena je i nova usluga za klijente servisa BMW, MINI, Honda, BMW 6+, pod nazivom Pick Up & Delivery. Usluga podrazumeva odlazak zaposlenih na adresu klijenta, preuzimanje vozila, odvoženje u servis i vraćanje dezinfikovanog vozila klijentu nakon izvršenog servisa ili popravke. Na ovaj način klijentu je pružena mogućnost da obavi servis ili popravku bez napuštanja svog doma.
Za klijente BMW i MINI servisa uvedena je i specijalna vrsta izveštaja CiTNow koja se klijentu dostavlja putem mejla ili sms poruke, a sadrži link sa snimkom vozila dok je vozilo na pregledu u servisu. Osim što ovakav vid izveštavanja omogućava klijentu da ima potpuno transparentan uvid u eventualne potrebne popravke na svom vozilu, ovo se takođe pokazalo kao dobro rešenje u novonastaloj epidemiološkoj situaciji, jer nije bilo potrebe za ponovnim odlaskom u servis.
BMW grupacija omogućila je klijentima BMW i MINI vozila kupljenim u Srbiji i Crnoj Gori produženje uslova fabričke garancije, kao i za pakete produženih garancija i servisiranja vozila i time dodatno osigurala bezbednost i sigurnost svojih klijenata.
Kako Kompanija vodi računa o edukaciji i usavršavanju svojih zaposlenih, pripremani su posebni onlajn treninzi i obuke za zaposlene od strane Produkt trenera, snimljeni u ličnoj režiji i postavljani na YouTube kanal – Delta Auto Edukacija, kojem su pristup imali samo zaposleni. Na ovaj način zaposleni nisu bili u zaostatku sa obukama i nastavili su da nadograđuju svoje znanje. Tokom 2020. godine obavljeno je 35 video obuka, odnosno 13,7 sati obuke po zaposlenom.
Epidemiološkim uslovima prilagođena je i prodaja vozila. Prodajni timovi predstavljali su modele u kratkim video materijalima koji su objavljivani na društvenim mrežama i slati klijentima. Na ovaj način klijentu je pružena mogućnost da se upozna sa vozilom bez dolaska u salon. BMW Motorrad prodajni savetnici pripremili su video materijale posvećene predstavljanju modela, ali i kratke snimke u kojima su bili obrađeni različiti saveti za vožnju motocikla.
Uz ovo, kreiran je i kanal komunikacije sa klijentima i ljubiteljima brendova BMW i MINI – podcast. Teme su bile različite – Hibridna i električna vozila, BMW načini finansiranja i noviteti (CitNOW, BMWDriving assistant view sistem, Pick up & Delivery).
Tokom početnog perioda pandemije primećeno je da stanovnici imaju potrebu za informacijama koje nisu strogo vezane za pandemiju. Iz tog razloga redovno su dostavljana saopštenja medijima o različitim zanimljivostima povezanim sa brendovima koje Delta Auto grupa zastupa kao što su: Priča o istoriji BMW logoa, Od Bejruta nazad do Minhena – priča o BMW 2002 (E10), BMW Driving Asisstant View sistem, Istorijat Honda motocikala, Virtuelna poseta Honda Collection Hall (virtuelnom muzeju), Honda Moto GP šampioni i drugo. Osim toga, sa Top Speed kanalom pripremljen je poseban video nazvan „Šetnja kroz BMW salon“ u kome je predstavljen deo onoga što bi posetioci mogli da vide na Sajmu, a tiče se posebnih ponuda. Sa SAT Media grupom ostvareno je direktno uključenje u servis Delta Automoto tokom vanrednog stanja uz prikaz svih preduzetih mera na licu mesta – zaštita i dezinfekcija vozila, kao i uključenje direktorke za CSR aktivnosti BMW grupe direktno u SAT emisiju.
Na kanalima društvenih mreža pratiocima su ponuđeni različiti vidovi zanimacija koji su uključivali njihovu interakciju. Kreirana je posebna stranica na MINI sajtu kako bi se uključili i roditelji koji su slali radove svoje dece, a knjiga MINI Čarobna avantura postavljena je na sajt tako da bude dostupna za preuzimanje i čitanje.
U junu i julu, BMW SRBIJA je podržao GVC EASTERN EUROPEAN CHAMPIONSHIP i svojom flotom vozila bio na raspolaganju za prevoz igrača sa ATP liste i zvanično vozilo ovog međunarodnog takmičenja, dok je najnoviji model BMW Serije 1 zauzeo i počasno mesto kraj terena. Ovo takmičenje održano je u skladu sa preporučenim merama zaštite i bez prisustva publike.
Krajem godine sa lokalnim brendom Škrabac, MINI je pripremio „MINI X ŠKRABAC ART EDITION“ – limitiranu seriju MINI automobila, odnosno 4 jedinstvena dizajna za MINI Hatch modele koji su dostupni kao limitirana serija samo u Srbiji.
MINI Srbija je takođe uz kupovinu MINI modela svim početnicima obezbedio trening bezbedne vožnje na kome će dobiti uvod u teoriju i praksu bezbedne vožnje i na potpuno bezbedan način iskusiti kako izgledaju rizične situacije u saobraćaju. Ovaj projekat nosi naziv Moj prvi auto.
BMW i MINI su u svoju gamu uveli veliki broj elektrifikovanih modela. U cilju promocije vozila koja smanjuju negativan uticaj na životnu sredinu na kompanijske sajtove postavljen je Q&A tekst sastavljen od najčešćih pitanja klijenata i odgovora – „Sve što ste želeli da znate o elektrifikovanim vozilima“ koji klijente uvodi u svet električnih i hibridnih vozila. Na ovaj način je promovisana i subvencija države koju kupci ovih vozila ostvaruju.
Hondino prvo električno vozilo sa baterijom za Evropu, Honda e, dobilo je titulu „Nemačkog automobila godine 2021“ na dodeli prestižnih nagrada za Automobil godine, čime je postalo prvo vozilo japanskog brenda kojem je to pošlo za rukom, dok je model Jazz osvojio maksimalnih pet zvezdica u najnovijoj rundi bezbednosnih testova Euro NCAP.
Honda motociklisti i članovi tima su organizovali vožnju do Tare i iskoristili lepo vreme za druženje, u skladu sa propisanim merama.
Delta Auto grupa će nastaviti da podržava društveno odgovorne kampanje i događaje i u narednom periodu.
Delta DMD
Delta DMD uz svoju logističku kompaniju DTS, objedinjuje usluge distribucije, skladištenja i logistike.
Svojim kupcima nudi usluge prodaje, brend menadžmenta, marketinga, distribucije i merčendajzinga.
U portfoliju kompanije Delta DMD su regionalni brendovi Tikveš, Violeta i Fun&Fit, kao i brendovi svetski poznatih kompanija: Ferrero, Diageo, SC Johnson, Beiersdorf i Glaxo Smith Kline.
Ovi brendovi postižu izuzetne rezultate prodaje na tržištima Srbije i Crne Gore jer Delta DMD sarađuje sa više od 6.000 kupaca i snabdeva preko 10.000 objekata maloprodajnih i veleprodajnih lanaca, samostalnih trgovinskih radnji, specijalizovanih veleprodaja i HoReCa kanala.
Kompanija Delta DMD je i u toku krizne 2020. godine radila na unapređenju svih segmenata poslovanja uz odgovoran nastup na tržištu. Konkretno, lanac snabdevanja nije bio prekinut nijedan dan, čak ni u vreme najveće krize i vanrednog stanja. Potrošačima je omogućeno nesmetano snabdevanje proizvodima iz portfolija, a sa druge strane sačuvano je zdravlje svih zaposlenih. Od samog početka pandemije obezbeđene su dovoljne količine zaštitne opreme za rad na terenu. Istovremeno, zaposleni čiji poslovi nisu zahtevali rad iz kancelarije ili na terenu, su od kraja marta upućeni na rad od kuće, uz primenu svih tehnoloških rešenja koja su omogućila nesmetan rad.
Bez obzira na otežane uslove rada usled pandemije, zaposlenima je obezbeđeno više stotina sati onlajn obuka, unapređeni su i automatizovani mnogi procesi rada, tako da je utrošak potrošnog materijala (kancelarijski materijal), smanjen za više od 10%, a stalnim optimizovanjem ruta za agente prodaje (posredno i za vozila za isporuku robe), utrošak goriva je smanjen za 16%.
Ostvareni rezultati u 2020. godini:
- Rast poslovnog dobitka pre amortizacije za 3%, uprkos otežanim uslovima poslovanja izazvanih pandemijom korona virusa;
- Povećanje tržišnog učešća brendova koje distribuira po merenjima kompanije Nielsen.
Delta DMD kontinuirano usklađuje poslovanje sa potrebama kupaca jer samo zadovoljni kupci mogu da doprinesu uspehu kompanije. Ispitivanjem zadovoljstva kupaca nastoji se unaprediti proizvod ili usluga prema datim predlozima kupaca. Ocene dobijene u 2020. godini za ispitivanje zadovoljstva ključnih kupaca su:
Rezultati ispitivanja govore o visokom nivou zadovoljstva kupaca kvalitetom usluge i proizvoda. Radi još boljih rezultata Delta DMD će u narednom periodu širiti portfolio i asortiman prizvoda.
DTS
Delta Transportni Sistem (DTS) je kompanija specijalizovana za pružanje logističkih usluga. Od svog osnivanja 2008. godine DTS je kontinuirano unapređivao svoje poslovanje sa ciljem podizanja kvaliteta usluga u domenu logistike kroz inovacije i poštovanje principa da svaki klijent ima pravo na poseban biznis model.
Klijentima pruža usluge domaćeg i međunarodnog transporta (drumskog, avio, kontejnerskog i zbirnog transporta), skladištenja robe, špedicije i carinjenja, kao i 4PL usluga. Kao 4PL pružalac usluga klijentu omogućava praćenje isporuka u realnom vremenu i integrisano upravljanje zalihama robe i stanjem u skladištima.
Prepoznavanjem potencijala tržišta u regionu, od 2016. godine otvorena su predstavništva u Crnoj Gori (Podgorica) i Bosni i Hercegovini (Banja Luka).
Čitavim lancem snabdevanja upravlja se korišćenjem savremenih informacionih tehnologija, među kojima su WMS sistem za upravljanje radom skladišta, satelitsko praćenje celokupne flote, TMS sistem za upravljanje transportom, kao i SAP ERP softver (moduli MM, SD, FI, CO).
Skladište kompanije raspolaže sa 26.000 paletnih mesta za robu koja se čuva u različitim temperaturnim režimima (5 temperaturnih režima od -20 do +25°C). Dnevno se otpremi 100.000kg robe na 800 lokacija širom Srbije, dok se na odeljenju dodatnih logističkih servisa dnevno procesira 70.000 proizvoda.
Pretovarne stanice (Cross Dock) nalaze se u Vrbasu, Čačku i Nišu i omogućavaju preuzimanje robe bez zadržavanja u skladištima.
Sa snažnom distributivnom mrežom koja broji preko 9.000 istovarnih mesta, uz primenu najsavremenijih tehnologija i visokomotivisanim, stručnim i posvećenim kadrom, DTS uspeva da u kontinuitetu pruža visok nivo logističke usluge svojim klijentima.
Drumski transport
DTS flota na dnevnom nivou transportuje preko 1.000 paleta i pređe 12.000 kilometara. Transport se obavlja vozilima različitih temperaturnih režima prevoza, nosivosti od 2 do 25t.
Za praćenje količine robe, vozila i temperature tovarnog prostora koristi se Track & Trace Sistem, pomoću koga klijent u svakom trenutku može da dobije informaciju o svojoj pošiljci i automatsku potvrdu o isporuci robe.
Zbirni transport je omogućen klijentima kroz centralne magacine u Evropi u kojima se obavlja konsolidacija robe, a preuzimanje pošiljki je moguće u bilo kom delu Evrope u roku od 48h do 72h. Klijentima je u ponudi i prevoz semenske i merkantilne robe, kao i usluge organizovanog prikupljanja i prevoza opasnog ADR tereta.
Avio transport
U sklopu avio transporta DTS klijentima nudi mogućnost transporta od vrata do vrata iz celog sveta, standardnim, ekspres, čarter i multimodalnim transportom. Posluje kao direktan agent svih avio kompanija u Srbiji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini, a ekskluzivna partnerstva ima i sa mrežom partnera koja pokriva ceo svet. Osim profesionalne i sigurne usluge, svojim klijentima nudi najbolja logistička rešenja i konkurentne avio cene sa AAR osiguranjem.
U junu 2020. godine sklopljeno je ekskluzivno partnerstvo sa kompanijom C.H. Robinson, koja je najveća logistička platforma na svetu sa preko 200.000 klijenata.
Brodski transport
Klijentima se pružaju usluge kontejnerskog transporta punih kontejnera (FLC), zbirnih (LCL) pošiljki i transport robe koja zahteva specijalne temperaturne režime (FRIGO kontejneri). Direktnim ugovorima sa brodskim kompanijama DTS omogućava svojim klijentima transport robe lukama širom sveta, a partnerstvo sa C.H. Robinsonom obezbedilo je širu bazu klijenata i garantovan kvalitet usluga i u najudaljenijim lukama sveta.
Usluge špedicije i carinjenja
DTS klijentima nudi usluge iz domena carinskog posredovanja kod uvoza i izvoza robe, privremenog uvoza, aktivnog i pasivnog oplemenjivanja i uskladištenja robe.
Kao ovlašćeni pošiljalac i primalac robe u tranzitnom postupku, klijentima omogućava direktno otpremanje robe, bez čekanja, od prostorija DTS-a do granične carinske ispostave, ili dopremanje uvozne robe za direktno carinjenje u prostorijama DTS-a. Kancelarije špedicije nalaze se na carinskoj ispostavi Luka Beograd, Terminal Kvantaš, Luka Novi Sad i Aerodrom Beograd.
Osim toga klijentima se omogućava deklarisanje robe pomoću informacione tehnologije, uz obavezu naknadne dostave dokumenata.
DTS Crna Gora klijentima pruža usluge domaćeg i međunarodnog transporta (drumskog, avio, kontejnerskog i zbirnog transporta) skladištenja robe, špedicije i carinjenja, kao i 3PL usluga.
Magacin kompanije DTS u Podgorici raspolaže sa 3.000 paletnih mesta za robu koja se čuva u različitim temperaturnim režimima.
Prosečna ocena zadovoljstva KA kupaca je 4,71 što je za 0,26 više nego prošle godine. Takođe, tačnost prosleđene dokumentacije je porasla sa 90% na 98%.
DTS BIH klijentima pruža usluge domaćeg i međunarodnog transporta (drumskog, avio, kontejnerskog i zbirnog transporta). U 2020. godini predstavništvo u Banjaluci proslavilo je 5 godina postojanja i beleži rast u svim segmentima poslovanja, produžava ugovore sa svim značajnim klijentima, ali i širi bazu klijenata kako kroz partnerstva, tako i kroz sopstvene klijente.
U 2020. godini u Delta DMD i DTS obavljene su nove sertifikacione provere za standarde IFS Logistic 2.2 standard, ISO 9001:2015, i HACCP system. Prilikom sertifikacije provera je obavljena za viši nivo IFS logistic standarda, a usaglašenost sa zahtevima iznosila je 98,68%. Ova izuzetno visoka ocena predstavlja potvrdu kvaliteta poslovanja i sveukupne usluge koja se pruža klijentima.
Tokom godine principali i klijenti proveravali su poslovanje i primenu principa zaštite životne sredine, bezbednosti i zdravlja na radu i zaštite od požara. Sve provere realizovane su uspešno i na obostrano zadovoljstvo.